مهراد جون شیطون بلای مامانمهراد جون شیطون بلای مامان، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

شکلکیه شکلک . بدو بدو بیا ببین تا نبینی نمیشه

کامپیوتر هوش کودک راافزایش می دهد

1390/3/29 13:04
790 بازدید
اشتراک گذاری

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن‌آوري اطلاعات ايران ، به نقل از ايلنا، به نقل از سايت اي‌‏بي‌‏سي‌ ‏نيوز ، پروفسور مليسا اتكينز، پزشك متخصص كودكان از دانشگاه اوهايو، مي‌‏گويد: كودكاني كه به نوعي در خانه خود يا خانه آشنايان به كامپيوتر دسترسي داشته‌‏اند، ميزان بهره هوشي و آمادگي تحصيلي بالاتري نسبت به كودكاني كه دسترسي به كامپيوتر نداشته‌‏اند، دارند.

به گفته اتكينز، بحث‌‏هاي زيادي درمورد مزاياي قرار گرفتن در معرض كامپيوتر در ميان كودكان وجود داشته است.

وي، مي‌‏گويد: عده‌‏اي نگران بودند كه استفاده از كامپيوتر در روابط اجتماعي و مهارت‌‏هاي محيطي و اجتماعي مورد نياز كودكان اختلال ايجاد كند، در حالي كه عده ديگري معتقد بودند كامپيوتر سرگرمي خوبي براي كودكان و شيوه ساده‌‏اي براي يادگيري است.

گفتني است، اتكينز و همكارش، در مطالعه خود احتمال مفيد بودن استفاده زودهنگام از كامپيوتر در ميان كودكان نوپا را بررسي كردند، آنها 122 كودك 3 تا 5 ساله از خانواده‌‏هاي فقير روستايي وست ويرجينيا را مورد آزمايش‌‏هاي تعيين ميزان بهره هوشي ، آمادگي تحصيلي و مهارت‌‏هاي بصري و حركتي قرار دادند.

به گفته اين محققان، كودكاني كه در معرض كامپيوتر بوده‌‏اند، در مقايسه با آنهايي كه به كامپيوتر دسترسي ندارند، به طور ميانگين در آزمايش‌‏هاي تخمين بهره هوشي 7 تا 10 واحد بالاتر هستند و تا حد قابل ملاحظه‌‏اي در آزمايش‌‏هاي آمادگي تحصيلي بهتر هستند.

بنا براين گزارش، استفاده از كامپيوتر،تاثيري بر روي مهارت‌‏هاي بصري و حركتي اين كودكان نداشته است.

اين يافته‌‏ها به والدين در تصميم‌‏گيري در مورد اين‌‏كه آيا كودكان را از سنين پايين با كامپيوتر آشنا كنند كمك مي‌‏كند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)