مهراد جون شیطون بلای مامانمهراد جون شیطون بلای مامان، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 12 روز سن داره

شکلکیه شکلک . بدو بدو بیا ببین تا نبینی نمیشه

وقتي فرزندتان لباس نامناسبي انتخاب مي كند ....

1390/3/28 11:49
876 بازدید
اشتراک گذاری

درباره ظاهر و لباس از قديم ميان والدين و فرزندان بخصوص مادران و دختران وجود داشته است . فرزندان همواره فكر مي كنند كه انتخاب شخصي آنها در لباس و ظاهر از جمله حقوق مسلم آنهاست، اما والدين به تاثيرات بزرگ‌تر و ارزيابي و مورد قضاوت قرار گرفتن و در نتيجه خانواده نيز مي‌انديشند.

اگر شما نيز فرزندي داريد كه انتخاب او را درباره لباس و ظاهر و يا حتي مدل مويش نمي‌پسنديد، قبل از هر اقدامي به نكات زير توجه داشته باشيد:

 

                                                    

اول بايد ببينيد آنچه شما را واقعا ناراحت مي‌كند، نوع لباسش است يا اين‌كه نگران هستيد كه شايد به خاطر نوع لباسش بيشتر مورد فريب و آسيب واقع شود.

توجه داشته باشيد كه توجه بيشتر به ظاهر و مو و لباس فرزندانتان در سن نوجواني طبيعي است و اقتضاي سن‌اش است. شما هم در سن و سال الان او در حد توان به ظاهرتان اهميت مي‌داديد و اين جاي سرزنش ندارد.

انتظار نداشته باشيد كه فرزندتان دقيقا مثل شما فكر كند، زيرا انسان‌ها در جنبه‌هاي گوناگون فكري به نتايج گوناگوني مي‌رسند و شايد اگر بيش از حد او را تحت فشار قرار ندهيد چند روز بعد يا حتي چند ماه بعد خودش به اهميت جايگاهش و اين‌كه باطن به مراتب مهم‌تر از ظاهر است پي ببرد.

با فرزندتان به خريد برويد. بدين ترتيب باتبادل نظر ميان هر دو اجناسي خريده مي‌شود كه نه دقيقا مطابق ميل شما بوده و نه خود او و بدين ترتيب انتخاب‌ها معتدل‌تر و مناسب‌تر خواهند بود. البته  در برخي موارد مانند لباس‌هاي خانه و راحتي بگذاريد اورنگ‌هايي كه مي‌خواهد بخرد،حتي اگر شما آنهارادوست نداشته باشيد، زيرا فرم كلي لباس بايد مورد توافق قرار بگيرد نه رنگ و ريزه‌كاري‌هاي روي لباس و مثلا تعداد و نوع جيب‌ها.

به جاي تحكم به او پيشنهاد دهيد.
مطمئن باشيد اگر به جاي عيب‌جويي و ايراد گرفتن به او پيشنهاد دهيد، در فضايي بسيار دوستانه‌تر مسائل حل شده يا لااقل به مصالحه مي‌رسيد.
وقتي به جاي اين‌كه دائما نظرش را رد كنيد ميان دو يا چند لباسي كه از نظر شما مناسب‌تر است انتخاب را به خود واگذار كنيد . رابطه بهتري ميان شما برقرار خواهد شد، اما اگر مانند كودكان لباسي را به سليقه خودتان برايش انتخاب كنيد و به او بدهيد تا بپوشد امكان اين‌كه تصميم بگيرد اصلا با شما به مهماني يا هر جاي ديگر نيايد بسيار بيشتر خواهد بود.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)